Nieuw tijdelijk adres: Eikelstraat 49a, 9900 Eeklo

Zo bezoekt u de dierenarts in tijden van het Coronavirus

Bij ons staan de gezondheid, het welzijn en de veiligheid van onze patiënten, medewerkers, klanten en de omgeving op nummer één tijdens deze Corona-crisis.

We hebben verschillende maatregelen genomen om ervoor te zorgen dat we de beste zorg aan dieren kunnen blijven geven, terwijl onze medewerkers veilig kunnen werken.

De Corona-pandemie is voor iedereen heel vervelend. We doen ons uiterste best om u en uw dier zo goed mogelijk te helpen. Zoals altijd. U kunt dus gewoon een afspraak bij ons maken.

Wat moet ik doen als ik naar de dierenarts ga?

  • We werken op afspraak, dus bel of maak online uw afspraak.

Wat we van u vragen:

  • Per dier mag er maximaal één begeleider mee, overige familieleden vragen we om buiten te wachten.
  • De begeleidende eigenaar moet vrij zijn van klachten zoals hoesten, keelpijn, neusverkoudheid of koorts.
  • Heeft u klachten zoals neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts? Laat dan iemand anders met uw dier langskomen of bel de afspraak af. Wij rekenen hier geen kosten voor.

Wat moet ik doen als ik voer of medicijnen moet kopen?

  • U kunt nog steeds bij ons terecht voor voer, medicijnen en supplementen. Bel vooraf, dan leggen we uw bestelling klaar en kunt u zo snel mogelijk weer met uw bestelling naar huis.

Wat doen wij om de verspreiding van het Coronavirus tegen te gaan?

We hebben verschillende maatregelen getroffen om onze medewerkers veilig te laten werken. Zo kunnen dieren de noodzakelijke zorg krijgen waar ze recht op hebben. Denk hierbij aan:

  • Medewerkers met griep en/of verkoudheidsverschijnselen blijven thuis.
  • Waar mogelijk helpen we u telefonisch of per mail.
  • Zoals altijd houden we ons aan zeer strenge hygiënische richtlijnen. De kliniek wordt goed schoongemaakt en gedesinfecteerd.
  • Richtlijnen voor interacties met huisdiereigenaren zijn met onze medewerkers gedeeld, zo helpen onze teams om veilige afstanden te bewaren. Betalingen gaan zoveel mogelijk contactloos.
  • We vragen uw medewerking voor de punten hierboven.

Heeft de dierenkliniek aangepaste openingstijden?

De openingstijden van onze kliniek vindt u op onze website. Mochten de openingstijden aangepast worden, dan zorgen we dat de website up-to-date is.

Kan ik met mijn huisdier naar de dierenarts gaan als ik besmet ben met het Coronavirus COVID-19?

Als u besmet bent met COVID-19, of als er vermoed wordt dat u besmet bent, kom dan niet zelf naar de dierenarts, maar laat iemand anders die niet besmet is uw dier langsbrengen. Neem ook vooraf contact met ons op, zodat we met u mee kunnen denken en goed op de hoogte zijn van de situatie. Zo kan ons team de nodige voorzorgsmaatregelen nemen en uw dier veilig behandelen.

Huisdier Spoedkliniek in Kaprijke, Belgium

Als u een huisdiernoodgeval heeft, bel ons dan onmiddellijk op 09 232 27 10.

ICU: intensieve opvolging van uw zwaargewond huisdier

Werd je hond of kat aangereden, vrees je een maagdraaiing, vergiftiging of loopt er iets mis tijdens een bevalling? Dan is spoedopname mét de juiste opvolging achteraf bij ons verzekerd. Onze ICU is uitgerust om je huisdier terug te stabiliseren met de juiste ondersteunende apparatuur.

Hoe gaan we te werk:

  1. Je belt ons (24/24, 7/7) met je spoedgeval en legt zo goed mogelijk uit wat de toestand van je huisdier is. Samen bepalen we dan of onmiddellijke opname nodig is.
  2. De dierenarts(assistenten) kijken bij opname welke behandelingen nodig zijn.
  3. Huisdieren in levensgevaar worden naar de ICU gebracht, waar de spoeddierenarts verder onderzoekt en al het nodige doet om de gezondheidstoestand te stabiliseren.
  4. Patiënten worden opgenomen op basis van medische urgentie. Er kan dus een wachttijd optreden.
  5. Patiënten die wij opnemen op onze ICU en weer stabiel zijn, worden overgebracht naar de eigen dierenarts voor verdere opvolging.

Meer informatie over de ICU of opname: neem zeker contact met ons op.

Translate »